• Imprimeix

L’Institut Català de les Dones dóna suport a “Unfollow a les violències masclistes”, una iniciativa del CNJC contra el masclisme en entorns digitals

02/11/2018 15:11

L’Institut Català de les Dones dóna suport a la iniciativa del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC) “Unfollow a les violències masclistes” que consisteix en un projecte educatiu i una guia de recursos per a entitats juvenils, professorat de secundària i jovent en general amb eines per a prevenir i abordar el sexisme quotidià i les relacions abusives que es donen a través dels entorns digitals entre adolescents i joves.

El masclisme segueix vigent a la nostra societat però troba nous espais on desenvolupar-se. Algunes de les expressions del masclisme que la guia i el projecte “Unfollow” aborden son:  

  • ciberassetjaments
  • control de la parella a través de les xarxes socials
  • humiliacions i menys teniment públic
  • imposició de rols i models de bellesa impossibles
  • enviament no consentit d’imatges compromeses

La guia, elaborada per l’entitat experta Candela, amb la col·laboració de l’Institut Català de les Dones i l’Observatori de la Joventut de Catalunya, conté exercicis per a treballar amb jovent per a prevenir i actuar davant les violències masclistes a les pantalles, indicacions per a les persones formadores de com cal executar els exercicis, un llistat de definicions i un llistat de bones practiques.

Son exemple de bones pràctiques:

  • Revisa les teves xarxes i xats, les aplicacions i les seves opcions de privacitat. Adapta-les a les teves necessitats.
  • Quan jutges el teu aspecte, sigues benèvola i procura no alimentar paranoies! No passis hores atrapada mirant fotografies i perfils amb els quals puguis comparar-te!
  • Evita jutjar, culpar o alliçonar la persona que surt a una fotografia que s’ha difós sense el seu permís. Mostra-li el teu suport! Les xarxes de suport són molt potents i ajuden a sentir-nos cuidades i més segures.

El 14,3% del jovent afirma haver estat objecte d’amenaces o insults a les xarxes socials en els darrers 12 mesos. I el percentatge s’incrementa a un 20% en el cas del jovent entre 15 i 19 anys